Project Description

Landelijke Rijvereniging De Laak Is een vereniging uit Hoevelaken en een van mijn eerste klanten. Toen ze contact zochten met mij, eind 2014 zaten ze met een groeiend probleem. Het ledenaantal daalde binnen een jaar met meer dan 20%.
Na een aantal uur te spreken over wat de wensen waren en hoe we het kunnen aanpakken is mijn observatie dat er gewerkt word met een verouderde huisstijl en een website met een jaren 90 opmaak terwijl er in de afgelopen 10 jaar ontzettend veel ontwikkelingen zijn gedaan omtrent webdesign.

Ik ben begonnen met het brainstormen over dit probleem en kwam tot de conclusie dat we natuurlijk een nieuw logo en nieuwe huisstijl nodig hebben maar het belangrijkste is dat er een compleet vernieuwde website moet komen. De website wordt de focus van dit project. Om nieuwe leden aan te trekken is een online aanwezigheid cruciaal.

Het logo

Voor de kleuren heb ik mij laten inspireren door het concept van een nieuw begin. De lente. Fris. Zacht, lichtgroen. Ook wilde ik dat bestaande leden zich niet voelde gepasseerd dus ik heb gekeken naar het originele logo. Het idee van het schild heb ik abstracter gemaakt, maar het blijft herkenbaar als zodanig.

De website.

Ook de website was een nieuw begin. Er is niks over van de originele site. De overheersende kleur is wit. Dit is omdat we het overzichtelijk willen houden. Op de homepage staan meteen de evenementen en het laatste nieuws, dit is omdat we willen dan de vereniging en de leden vooropstaan. Door deze elementen als eerste te laten zien zet je de leden en de activiteiten centraal.

Inmiddels groeit het aantal leden weer en wordt er een hoop geinvesteerd in de vereniging. Dat is iets waar ik heel trots op ben. Dit is een schoolvoorbeeld van een reddingsproject en waarom het investeren in een goede huisstijl zo belangrijk is. Het werpt zijn vruchten af, al na een jaar.